Hoe leer je een proefwerk geschiedenis? Of hoe leer je Franse woordjes. Of wanneer moet ik er aan beginnen? Waarom heb ik er veel tijd aan besteed en heb ik niet het resultaat wat ik gehoopt had?
Allemaal vragen waar kinderen op school me te maken hebben. Vooral op het voortgezet onderwijs.
Iedereen heeft zo zijn of haar eigen leerstijl. Franse woordjes moet je daarnaast anders leren dan een biologie proefwerk.
Samen kijken we wat je leerstijl is en wat het verschil is tussen verschillende vakken. Op die manier zoeken we naar de juiste manier van leren. Daarbij is voordoen en nadoen soms een juist begin.
Vaak levert dit snel successen op, maar soms valt het ook nog tegen. Dan kijken we wat er mis is gegaan en hoe het een volgende keer beter kan. Daarbij wordt de lat hoog gelegd. Natuurlijk is een voldoende mooi wanneer je normaal alleen maar onvoldoendes haalt. Maar als er meer in zit, gaan we ook zeker proberen voor meer.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat je het zelf kunt en weet hoe jij het beste leert.
We bieden hulp aan brugklassers, maar ook leerlingen in de onderbouw van het voorgezet onderwijs die moeite hebben met bijvoorbeeld wiskunde, economie, Engels, natuur- en scheikunde.